Pagina's

donderdag 2 februari 2012

Muziek tip: Rachael Yamagata.

Ongeveer twee jaar geleden maakte ik voor het eerst kennis met de muziek van Rachael Yamagata. Haar muziek is erg apart en haar stem is prachtig. Zo prachtig dat het je tranen in de ogen kan geven. Een jaar ongeveer heb ik al niet meer naar deze muziek geluisterd, toen ik vandaag weer een van haar liedjes hoorde was ik meteen weer ontroerd. De muziek is vrij oud, maar dat maakt niet uit, ik wil jullie alsnog kennis laten maken met haar mooie en ontroerende liedjes.

Ik laat jullie vooral mijn favorieten nummers horen, die komen vooral van haar album Happenstance

Rachael Yamagata & Ray Lamontagne - Duet
Mijn liefde voor Rachael's muziek begon bij dit liedje. Het is een ontzettend mooi liedje, waar ik toch wel de eerste keren bij het luisteren tranen in mijn ogen kreeg, ik weet niet waarom; de mooie stemmen en klanken en de tekst. Een woord; prachtig.



                                       
Rachael Yamagata - I wish you love.
Bij dit nummer heb ik twee video's neergezet omdat het twee net iets verschillende versies zijn. Ik heb geen idee welke van de twee het origineel is, maar ze zijn beide de moeite waard om te beluisteren.


Rachael Yamagata - Be be your love.

Rachael Yamagata - Quiet.

Rachael Yamagata - Meet me by the water.

Dit waren mijn absolute favorieten van Rachael Yamagata. En misschien vindt je de muziek bij de eerste keer luisteren een beetje suf, maar ik raad je echt aan om goed te luisteren, ook naar de tekst, en het liedje wat vaker te draaien. Het zijn echt prachtige nummers, geloof me. 
De liedjes hieronder zijn liedjes die ik wat minder goed ken, maar alsnog erg mooi zijn.

Rachael Yamagata - Saturday morning.

Rachael Yamagata - Worn me down.

Racheal Yamagata - Elephants.

Ik zou erg graag van je willen weten wat jij van deze muziek vind en of jij bepaalde liedjes hebt waar je echt tranen van in je ogen krijgt.

Liefs, Roos.