Pagina's

vrijdag 4 oktober 2013

Rituals creamy foam cleanser

Cleansers en facewashes.. Ik heb er echt een haat-liefde verhouding mee. Van sommigen krijg ik puistjes terwijl anderen mijn huid juist uitdrogen. Soms kom ik er eentje tegen die voor mij wel goed werkt, dit is er zo een. Vandaag review ik voor jullie de creamy foam cleanser van Rituals.


Laten we als allereerst even naar de verpakking kijken. De verpakking straalt uit hoe een facewash ook zou moeten zijn: clean en fris. Ik heb de 30 ml verpakking, dit vind ik zelf een prima formaat. Zo heel veel heb je niet nodig dus waarschijnlijk doe je hier vrij lang mee.
Voor zover ik kan zien op de ingrediëntenlijst zit er geen alcohol in dit product. Wel parfum, maar die staat helemaal onderaan wat betekent dat er niet veel van inzit.
 
Voordat ik met de foam cleanser aan de slag ga maak ik mijn huid eerst nat. Als mijn huid goed nat is breng ik een drupje cleanser aan op mijn vinger en verdeel deze over mijn gezicht. Dit masseer ik zacht in en de crème begint een beetje te schuimen. Als ik het gevoel heb dat mijn huid goed schoon is spoel ik het af met water.
 
Wat mij als eerste opvalt als ik de cleanser heb afgespoeld is dat mijn wangen babyzacht zijn. Ik lieg niet hoor, ze zijn zo zacht als een babyhuidje.
Na de cleanser breng ik nog wat rozenwater aan om de laatste restjes make-up en cleanser nog van mijn huid af te halen. Nu merk ik wel dat dit mijn huid uitdroogt maar dat is snel weer verdwenen als ik een crème aanbreng.
 
Mijn huid voelt schoon na het gebruiken van dit product en mijn huid is heerlijk zacht. Hij droogt dus wel de huid uit, maar dit is in combinatie met rozenwater, dit doet hij dus niet uit zichzelf! Ik weet niet of het aan dit product ligt maar ik heb de laatste tijd wel veel minder puistjes. Hij veroorzaakt dus in ieder geval geen puistjes, daar ben ik heel blij mee.
 
Al met al is het dus echt een hele fijne cleanser en helemaal niet duur!
De Rituals creamy foam cleanser is voor €4,50 (30 ml) of €12,50 (125 ml) te koop op de site van Rituals of bij Rituals filialen.