Pagina's

zaterdag 1 juni 2013

Philips Satinelle epilator

Nu het zomer begint te worden is ontharen natuurlijk extra belangrijk. Waxen vond ik te veel pijn doen en scheren was ook niet helemaal mijn ding. Na verschillende dingen over epilators gelezen te hebben besloot ik dat ik er ook een wilde. Op internet waren er weinig volledige en goede reviews te lezen, daarom besloot ik om er zelf een te schrijven.

 
De set bestaat uit het apparaat zelf, een epileeropzetstuk, een scheeropzetstuk en een snoer. Het apparaat heeft 2 standen, een snelle stand en een nog snellere stand. Deze kun je voor het epileeropzetstuk gebruiken, voor het scheeropzetstuk heb je maar één stand.
Als je gaat epileren of gaat scheren moet je het epileerapparaat aangesloten hebben.

Het scheeropzetstuk
 
Het epileeropzetstuk
 
 
Ik zelf epileer mijn benen en mijn bikinilijn doe ik met het scheeropzetstuk. Je kunt alles epileren en scheren met de epilator behalve het gezicht.
Het epileren doet de eerste 2 keren best wel veel pijn, maar daarna went het. Hij trekt de haartjes er goed uit, alleen de vrij kleine haartjes blijven soms nog zitten. De haren blijven ongeveer een week weg, ze zeggen wel dat als je langer epileert de haren ook langer wegblijven.
Over het scheren ben ik ook erg tevreden, het gaat makkelijk en de haartjes gaan goed weg. Toen ik met een normaal scheermes scheerde kreeg ik vaak rode bultjes en ingegroeide haartjes, met de epilator heb ik daar helemaal geen last meer van.
 
Het nadeel is wel dat de epilator niet waterdicht is en je hem dus niet in de douche/bad kunt gebruiken. Wat ook wel een nadeel kan zijn is dat je hem perse aangesloten moet hebben om hem te kunnen gebruiken.
De opzetstukken kun je wel wassen onder de kraan.
 

Nog even de voor- en nadelen op een rij:

Voordelen:
  • Hij is goedkoop
  • Makkelijk verkrijgbaar
  • Hij epileert en scheert erg goed en makkelijk
  • De haren blijven vrij lang weg, langer dan met gewoon scheren
  • Geen last van bultjes of ingegroeide haartjes
Nadelen:
  • Hij is niet waterdicht, dus niet in de douche of in bad te gebruiken
  • Om hem te gebruiken moet je hem aangesloten hebben
  • De eerste keren kunnen pijn doen, dit ligt ook erg aan wat jou pijngrens is.

De Philips Satinelle epilator is onder andere te koop bij Kruidvat voor €25,99.

Liefs, Roos