Pagina's

vrijdag 30 augustus 2013

Catrice all matt plus foundation - review

Voor mensen met een lichte huid is het vrij lastig om een mooie en lichte kleur foundation te vinden. Vooral bij de drogist is dat geen pretje. Nu ben ik iemand met een lichte huidkleur en heb ik ook al héél veel foundations getest. Maar die waren het allemaal nét niet.
Catrice heeft een paar producten in hun assortiment veranderd. Onder andere deze foundation: de Catrice All Matt Plus, is aan het assortiment toegevoegd.
In dit artikel laat ik jullie swatches zien en laat ik mijn mening horen over deze foundation!

Drogisterij foundations zijn vaak of veel te donker of te roze voor mijn huid. Toen ik de Catrice foundation op mijn huid uitprobeerde viel het mij meteen op dat deze foundation meer naar geel dan naar roze neigde. Dat is iets wat ik eigenlijk nog (bijna) nooit heb gezien bij een budget foundation. 
 
De foundation belooft glans te matteren en heeft licht reflecterende bestandsdelen die zorgen voor een satijn-matte finish. Nu kun je hieronder op de eerste foto zien dat mijn huid een beetje glimmend is maar bijna niet. Ik heb dus niet echt een matterende foundation nodig. Daarom kan ik ook niet zo heel goed testen of het echt een geschikte foundation is voor iemand met een wat vettere en glimmende huid. 
Maar, de foundation heeft voor mij wel andere voordelen. Op de linker foto draag ik geen foundation. Hier kun je zien dat ik veel sproeten op mijn gezicht heb waardoor mijn gezicht bruiner is dan mijn nek. Op de rechter foto (waar ik de foundation op heb) kun je zien dat de foundation vrij licht is en dus goed kleurt bij mijn nek.
Ook worden de roodheden in mijn gezicht goed gecamoufleerd.
 
De foundation blijft naar mijn idee ook goed zitten. Maar als ik een drukke dag heb is het toch wel nodig om door de dag heen even bij te poederen. Mijn gezicht glanst dan toch wel een beetje.
 
Ik heb de kleur 010 - light beige. Ik ben erg tevreden over deze lichte en dekkende budget foundation! Naast deze kleur zijn er nog 3 andere kleuren te vinden.
 
Deze foundation is voor €6,59 te koop bij Kruidvat filialen.