Pagina's

woensdag 9 oktober 2013

Films die ik heb gezien

Films kijken vind ik altijd erg leuk. Ik werk dan ook niet voor niets bij een bioscoop. De laatste tijd heb ik een aantal films gekeken, niet zo heel veel. Maar wel films die ik met jullie wil delen.
Laat ik maar meteen beginnen met een film die ik erg goed vond. In eerste instantie sprak deze film mij erg aan omdat Ryan Gosling erin speelt. Ik vind hem, naast dat hij heel knap is, ook altijd erg goede rollen spelen. Toen ik de trailer zag dacht ik dat het een hele erge actiefilm was, hier hou ik normaal gesproken totaal niet van, maar ik wilde het toch een kans geven. 


'De professionele motorrijder Luke (Ryan Gosling) komt erachter dat hij een zoon heeft bij zijn ex-vriendin, waarmee hij al een jaar geen relatie meer heeft. Luke besluit per motor banken te beroven om zijn zoon financiële ondersteuning te kunnen bieden. Hij raakt daarbij verzeild in een gewelddadige confrontatie met een politieagent (Bradly Cooper).'
 
Ik vond dit een erg goede film en het was niet echt wat ik had verwacht. Ik had een actiefilm verwacht met een beetje een zwak verhaal. Er kwam actie in voor maar dat werd voldoende afgewisseld met drama. Het verhaal vond ik ook erg sterk en boeiend.
 
IMDB cijfer: 7,4 Mijn cijfer: 7,8
 

Hoe duur was de suiker
'Hoe duur was de suiker gaat over twee meisjes in het achttiende-eeuws Suriname: de blanke Sarith en haar lijfslaaf Mini-mini. Terwijl Sarith verbitterd raakt door het harde leven in de kolonie krijgt Mini-Mini haar eigen kans op geluk. Kan en durft ze die te grijpen ten koste van haar meesteres?'

Over deze film had ik alleen nog maar slechte verhalen gehoord. Ik kan gratis naar de film dus ik wilde hem toch wel graag zien. Ik hou niet zo van films over vroeger maar deze sprak mij opzich wel aan. Laat ik het zo zeggen, hij bleef boeiend tot het einde.
Verder was het wel een 'typisch' Nederlandse film met aardig wat seks. Niet een film die in mijn top 10 hoort maar hij was wel oké!

IMDB cijfer: 6,9 Mijn cijfer: 6,7

We're the Millers
'David Burke is een hasjdealer die aan koks en voetbalmoeders verkoopt. Nadat hij beroofd wordt van al zijn geld en voorraad, blijft hij achter met een enorme schuld bij zijn leverancier, Brad. Om zijn leven te redden en de schuld te kunnen betalen, moet David van Brad een grote partij drugs vanuit Mexico het land insmokkelen. Hierin krijgt hij hulp van zijn buren: Rose, een stripdanseres, en de tieners Kenny en Casey. Samen met hun bedenkt David een waterdicht plan.'
 
Er zijn niet veel comedy's die mij aan het lachen maken. Daarom kijk ik ook niet vaak comedy films omdat ik de humor vaak die leuk vind. We're the millers heeft vaak ontzettend flauwe humor maar ik heb er, ondanks de flauwe humor, wel vaak om moeten lachen.
Leuke film, ook als je niet zo heel erg van komedies houdt. Verwacht er alleen niet te veel van want er zit niet zo veel diepgang in.
 
IMDB cijfer: 7,4. Mijn cijfer: 7
 
Lola versus
'In deze romantische komedie start Lola een emotionele zoektocht naar zichzelf wanneer ze drie weken voor haar bruiloft gedumpt wordt door haar verloofde Luke. Het wordt een hilarische reis vol liefde, verlies en goedbedoelde adviezen van haar vrienden en excentrieke ouders.'
 
Romantische komedies zijn meestal wel echt mijn ding. Het zijn meestal films waar je niet te veel bij na hoeft te denken. Bij Lola versus haakte ik al snel af. Ik vond het een beetje een flauwe film die eigenlijk helemaal nergens op sloeg.
Toen de film afgelopen was dacht ik een beetje: 'Waar heb ik nu eigenlijk naar zitten kijken?'
 
IMDB cijfer: 5,1. Mijn cijfer: 5
 
The impossible
'Maria en Henry gaan tijdens de kerstvakantie naar Thailand, waar zij samen met hun drie zoontjes genieten van dit tropische paradijs. Maar op 26 december, de dag na kerst, veranderd een rustige ochtend aan het zwembad in een nachtmerrie. Door een aardbeving in de Indische oceaan ontstaat er een gigantische muur van water die op hen afkomt en niets dan wanhoop en vernietiging achterlaat.'
 
Oh, wat heb ik gehuild bij deze film. Het verhaal was echt super goed en het feit dat het echt is gebeurd maar het nog een stuk zieliger en heftiger. Dit is echt een film die mij ontzettend geboeid heeft, ik heb alleen wel op sommige stukken weggekeken waar bijvoorbeeld stukken been los hangen enz. maar dat kwam gelukkig niet zo vaak voor in de film.
Dit is zeker een aanrader, echt een film die je wat mij betreft gezien moet hebben.
 
IMDB cijfer: 7,5 Mijn cijfer: 8,2
 
Dit waren volgens mij de films die ik de afgelopen tijd heb gekeken. Het kan zijn dat ik er een vergeten ben maar die neem ik dan wel mee voor in een volgend artikel!
Welke film heb jij laatst gezien die je mij echt kunt aanraden, of juist afraden?