Pagina's

vrijdag 25 april 2014

Vichy gezichtscrème SPF 30

Het is weer lekker weer en de zon schijnt. Het is dan natuurlijk super belangrijk om je in te smeren met een goede SPF. Vooral mensen zoals ik, met een hele lichte huid. Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier nooit zo goed in ben geweest. Het wordt aangeraden om zodra het zomer wordt elke dag als je naar buiten gaat een SPF op je gezicht te smeren. Zelf smeerde ik alleen maar zonnebrand als ik op vakantie ging.
Een maand geleden ben ik toch maar eens op zoek gegaan naar reviews over SPF voor het gezicht. Aangezien ik zo'n lichte huid heb hoef ik maar even in de zon te zitten en ik verbrand al. Uiteindelijk heb ik voor deze crème van Vichy gekozen.


Het is een SPF 30 gezichtscrème speciaal voor de gevoelige huid. In de tube zit 50 ML. 
Op de ingrediëntenlijst spot ik meteen al alcohol denat, vrij hoog op de lijst, en parfum. De parfum staat dan wel helemaal onderaan de lijst maar dit zijn toch wel twee ingrediënten die ik liever probeer te vermijden. 

De crème komt in een typische zonnebrandcrème tube, het werkt oké maar er komt op deze manier al gauw teveel product uit. De crème zelf is een vrije dunne substantie wat ik erg prettig vindt aangezien ik er ook nog een dagcrème bij aan wil brengen. Het uitsmeren van de crème gaat, ondanks de dunne substantie, wat moeizaam. 
Maar dat weegt niet op tegen het feit dat de geur erg prettig is en dat de crème erg snel intrekt.


Ondanks dat de crème erg snel intrekt ben ik wel een wandelende discobal met de SPF, en daarnaast nog mijn gewone dagcrème, op mijn gezicht. Dit los ik op door het goed af te poederen. Natuurlijk verdwijnt de poeder wel door de dag heen, maar dan zit de SPF er ook al wel een tijdje op.

Doordat er alcohol en parfum inzit was ik erg benieuwd hoe mijn huid zou reageren op de crème. Deze producten zorgen er vaak voor dat mijn huid heel geïrriteerd is. In dit geval niet, gelukkig! 
Mijn huid reageert heel goed op de crème. Omdat zonnebrandcrèmes vaak vetter zijn dan gewone crèmes had ik ook wel verwacht dat ik er puistjes van zou krijgen, maar na 2 maanden gebruiken is dit (nog) niet het geval. 

Of het nu echt iets doet qua zonnebescherming is natuurlijk moeilijk te zeggen maar ik vind het toch een fijn idee dat er in ieder geval iets van SPF op mijn gezicht zit. 
Dus mocht je nog op zoek zijn naar een fijne basic SPF voor het gezicht is dit wat mij betreft een aanrader!

De Vichy gezichtscrème SPF 30 is voor €13,99 te koop bij (de meesten) apotheken.