Pagina's

zaterdag 21 april 2012

Music tag.


Muziek.. Ik kan niet zonder. Ik kwam deze Music tag tegen op de blog van Lisanne, ik vind hem erg leuk en besloot hem over te nemen. 

Als we weer terug zouden gaan in de tijd toen er nog geen muziek gedownload kon worden van wie zou je dan eerder een cd kopen; Rihanna of Beyonce?
Dan zou ik zeker weten voor Beyonce kiezen. Ik koop namelijk liever cd's dan dat ik muziek download en ben dan ook in bezit van de cd '4' van Beyonce. Ik heb niet echt iets met de muziek van Rihanna. Vroeger vond ik haar heel leuk maar nu niet meer echt.


Stel; jij moet in een dag een instrument leren bespelen en je moet tussen een piano en een gitaar kiezen, wat zou jou keus dan zijn en waarom? 
Piano, zeker weten. Gitaar lijkt me ook heel leuk maar ik denk dat een piano beter bij mij past.



Als jij een prijs zou winnen waarmee je in een clip van een bekende artiest mag meespelen/zingen, welke muziek artiest zou dit dan zijn? 
Meezingen zou het niet worden, want dat kan ik echt niet. Maar meespelen.. Ik denk in een clip van Frank Ocean.

Stel je gaat naar een onbewoond eiland en je kan je ipod alleen maar vullen met hiphop/rap of R&B/soul wat zou jij dan kiezen?
Amerikaanse/Engelse hiphop, rap en R&B zijn mijn favoriete muziekstijlen dus ik vind het erg lastig kiezen. Ik weet niet of hiphop en rap hier bij elkaar horen, maar als dat zo is dan kies ik voor die twee. Als ik er een van moet kiezen kies ik voor hiphop. Ik luister hier toch wel het meeste naar.


Darryl of Gio? 
Eigenlijk geen van beide, ik heb niets met Nederlandse rap, of wat het ook mag zijn. Als ik dan toch echt moet kiezen dan kies ik voor Darryl, alleen omdat hij mooier is. 

Bruno Mars of Jason Mraz?
Bruno Mars, geen twijfel over mogelijk. Jason Mraz vind ik ook goed maar ik vind zijn muziek toch iets te 'zeikerig'. De muziek van Bruno Mars spreekt mij meer aan. 


Als je helemaal gratis naar een Live concert van een nederlandse artiest naar keus zou mogen gaan, van wie zou dat dan zijn?
De jeugd van tegenwoordig. Ik heb vrijwel niets met Nederlandse muziek maar de jeugd van tegenwoordig vind ik echt heel leuk. Hun muziek is zo apart en raar maar zo leuk.

Welke cd heb je voor het laatst gekocht/gedownload?
Dat is de cd van Jack Johnson - In between dreams. Deze cd staat denk ik al wel twee jaar op mijn wishlist. Ik vond het wel eens tijd om hem te bestellen en ik heb er zeker geen spijt van. Echt een aanrader!


Michel Telo of Gerard Joling?
De eerste zei me niet zoveel maar nu ik het op heb gezocht weet ik wie het is. Ik vind ze allebei echt totaal niets. Dat liedje van Michel vind ik echt vreselijk en Gerard Joling is nou ook niet echt mijn smaak. Daar kan ik echt niet tussen kiezen.

Nederlands of Engels talig?
Engels talig, geen twijfel over mogelijk. Op de een of andere manier heb ik helemaal niets met Nederlandse muziek. Engels talige muziek vind ik wel heel leuk om naar te luisteren!

Welk liedje luister je op dit moment?
Op dit moment staat mijn iTunes lijst aan met liedjes die ik een paar jaar geleden helemaal geweldig vond. Daar staan namelijk liedjes tussen die ik erg leuk vind om te luisteren omdat ik ze een tijdje geleden heel leuk vond.
Op dit moment staat het liedje 'forever' van Drake, Lil Wayne, Kanye West en Eminem op. Mijn favorieten artiesten die samen een liedje hebben, kan niet beter.
Hieronder zie je het liedje.



Wat is je lievelingsliedje aller tijden? 
Oh moeilijk! Ik heb mijn hele leven al fan van muziek en koop al vanaf mijn zesde cd's. Erg moeilijk vind ik dit om er een te kiezen. De liedjes die ik luisterde toen ik 6 of 7 jaar was zijn nu niet meer mijn favorieten (denk aan k3 en dergelijke), ik kan wel liedjes delen die ik een paar jaar geleden heel leuk vond en die nog wel tot mijn favorieten behoren.
Miguel - Torture (every minute you're gone), Janet Jackson - Feedback, Far east movement - Rocketeer, Travie McCoy ft Bruno Mars - Billionaire, Kanye West - stronger, Robin Thicke ft Estelle - Rollacoasta, The Dream - Love King en Trey Songz - Already taken

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om deze tag te lezen, ik ga zelf niemand taggen. Maar als je deze tag leuk vindt en hem over wil nemen dan mag dat natuurlijk!

Liefs, Roos.