Pagina's

vrijdag 7 november 2014

Budget tip: Kruidvat huidverzorging

Persoonlijk vind ik het belangrijk om mijn huid goed te verzorgen. Hiervoor heb ik producten van zowel duurdere merken als goedkopere merken. Het budget merk wat ik hiervoor het liefst gebruik, is Kruidvat eigen merk. Je kent ze vast wel, die bruine glazen potjes en flesjes.
Ik gebruik al een aantal jaar verschillende producten en ik wil ze graag met jullie delen. Aangezien ze gewoon heel fijn zijn en omdat het, ook als je wat minder geld te besteden hebt, gewoon belangrijk is om je huid goed te verzorgen.
In dit artikel laat ik je drie producten zien, kijk je mee?


Tea tree dag & nacht crème
De tea tree dag en nacht crème komt, net als de andere producten van de lijn, in een bruine glazen potje. In dit potje zit 100 ml.
Persoonlijk heb ik een gecombineerde huid, wat bij mij inhoudt dat ik over het algemeen een prima huid heb met hier en daar een droog plekje of puistje. Als ik merk dat er een puist aan zit te komen begin ik meteen te smeren met deze crème. Dit doe ik wel alleen op de plek waar het puistje zit omdat het een vrij uitdrogende crème is, wat perfect is voor puistjes maar niet voor de rest van mijn gezicht.

Als ik hier een paar dagen achter elkaar mee smeer op de plekken waar puistjes doorkomen merk ik dat de puistjes snel indrogen en verdwijnen. De geur ruikt vrij sterk naar tea tree, maar hier wen je vanzelf aan naarmate je het product in gebruik neemt.
Wat mij betreft echt een aanrader voor het behandelen van puistjes!

De tea tree dag & nacht crème kost €1,92

Aloë Vera Oogcrème
Inmiddels heb ik van meerdere merken oogcrèmes in mijn bezit. Voorheen gebruik ik nooit oogcrème, maar ik wilde het graag eens proberen. Vanwege de prijs schafte ik deze oogcrème aan.
Het is een potje van 25 ml en de crème heeft een hele lichte subtiele Aloë vera geur.

De crème zelf is erg dun en vloeibaar. Ik dep de crème voor het slapen gaan zachtjes met mijn vingers in onder mijn ogen. Persoonlijk merk ik nooit zo heel veel van de effecten van oogcrèmes. Maar dat komt denk ik voornamelijk omdat ik een gewone huid heb onder mijn ogen, hij is niet extreem droog bijvoorbeeld.
Toch vind ik het een prettige crème om de huid rondom mijn ogen wat extra's te geven.

De oogcrème kost €1,99

Rozenwater
Als laatste een product wat ik al héél veel opnieuw heb gekocht. Op het moment ben ik overgestapt om Miccelair water, gewoon omdat dit net wat minder uitdrogend werkt voor mijn huid. Maar voordat ik hierop over stapte was ik een hele grote fan van rozenwater.
Ik gebruikte na het wassen van mijn gezicht, met facewash, rozenwater om te zorgen dat mijn gezicht helemaal schoon was. Na gebruik voelde mijn gezicht heerlijk schoon en zacht aan.
Het enige nadeel is dat er alcohol inzit, waardoor je huid iets droger kan worden.

Voor nu blijf ik bij Miccelair water, omdat ik het toch jammer vond dat er alcohol inzit. Maar het kan zomaar zijn dat ik over een tijdje gewoon weer overstap op rozenwater. Het is namelijk wel een stuk goedkoper dan Miccelair water.

Voor een flesje van 200 ml betaal je €1,29.

Ben jij al bekend met de huidverzorging van Kruidvat eigen merk? Zo ja, welke producten gebruik jij hiervan, of heb je hiervan gebruikt?