Pagina's

woensdag 5 november 2014

Mijn (food) hotspots in Nijmegen

Al een tijdje zat ik met het idee om een stukje te schrijven over mijn hotspots in Nijmegen. Ik woon namelijk al mijn hele leven in Nijmegen, en door de jaren heen heb ik natuurlijk een aantal plekjes verzameld waar ik graag en vaak kom.

Mugs & Muffins - Pauwelstraat 4 Nijmegen
Deze coffee/tearoom ligt midden in het centrum van Nijmegen. Je hebt dus altijd een excuus om even langs te gaan voor een chai latte, een overheerlijke brownie of een drankje van de seizoensgerichte kaart. Persoonlijk ga ik hier, altijd als ik in de stad ben, even langs. Aangezien ze, vind ik, de aller-lekkerste chai latte's maken. 
Je kunt kiezen om in een grote stoel in de etalage te gaan zitten, een plekje te nemen in de knusse kelder of voor een drankje/hapje on the go!
Bron bovenstaande foto.
Sid en Liv - Van Welderenstraat 95 Nijmegen
In deze lunchwinkel kun je terecht voor een heerlijk broodje, een gezellige high-tea met vriendinnen of een mooi accessoire voor in jouw huisje! Naast dat je namelijk heerlijk kunt eten en drinken bij Sid en Liv hebben ze ook hele leuke woonspulletjes, die je allemaal kunt kopen.
Ze hebben ook een webshop waar je toch nog een beetje van de Sid en Liv sfeer kunt proeven, mocht Nijmegen te ver weg zijn: Sid en Liv webshop.

inCredible - Hertogstraat 1 Nijmegen
Bij inCredible voel je je al heel gauw thuis door de warme inrichting en de fijne sfeer. Ik kom hier regelmatig even langs voor een drankje met vriendinnen, een hapje 's avonds of een lunch tussen het winkelen door. Naast al het heerlijke eten en drinken, kun je hier ook terecht voor een (of meerdere) overnachting(en).
Bron bovenstaand logo.

Brood op de plank - Castellastraat 29 Nijmegen
Net iets buiten het centrum, in het wijkje waar ik woon, kun je Brood op de plank vinden. Een bakkerscafé waar je neer kunt strijken voor een heerlijke lunch of een vers brood of appeltaart kunt kopen. Dit is een bijzondere plek, aangezien er ook mensen werken met een beperking.
Mocht je het niet erg vinden om net buiten het centrum te lunchen, kan ik je Brood op de plank zeker aanraden!

Saladebar Munt - In de betouwstraat 28 Nijmegen
Héél stiekem ben ik hier nog niet geweest. Maar sinds kort is Nijmegen een saladebar rijker. Ik was al bekend met SLA in Amsterdam en baalde dat er niet iets soortgelijks bij mij in de buurt zat. Nu dus wel!
Bij Munt kun je terecht voor heerlijke gezonde salades, soepen en sapjes. Je kunt er voor kiezen om deze ter plekke op te eten of mee te nemen. Ik ga hier zeker binnenkort even een kijkje nemen!
Bron bovenstaande foto.

Dromaai - Plein 1944, 25 Nijmegen
Dromaai bevindt zich midden in het centrum van Nijmegen. Mocht je niet te veel geld uit willen geven, maar toch wel heerlijk en uitgebreid willen eten, kan ik je Dromaai echt aanraden.
Een aantal gerechten op de menukaart zijn, zoals de naam van het restaurant al zegt, omgedraaid. Zo kun je kiezen voor een muisgehaakt soepje of een saté han de vaas.

Dit waren mijn persoonlijke food hotspots, die zich allemaal bevinden in en rondom het centrum van Nijmegen. Mocht je een keer in Nijmegen zijn en op zoek zijn naar een leuke plek voor een lekkere koffie of lunch, weet je in ieder geval waar je kunt gaan kijken!