woensdag 20 augustus 2014

Mijn eetdagboek | Nr. 1 weekje vrij

Al sinds januari 2013 volg ik Bodieboost. Soms laat ik het even los maar ik kom altijd weer terug bij Bodieboost. In een schriftje maak ik de dag van te voren een eetschema voor de volgende dag en hou ik ook bij wat ik die dag daadwerkelijk eet en drink. In dit artikel wil ik graag met jullie delen wat ik in een week eet (zo t/m do). Elke week/dag eet ik wat anders. Deze week was ik vrij, dan eet ik ook anders dan als ik hele diensten op werk moet draaien.
Het komt in mijn vrije week vaker voor dat ik wat later opsta. Toch is het met Bodieboost de bedoeling dat je, ook al sta je laat op, alle families probeert te eten. Ik probeer dus alle families per dag twee keer te eten, ook al sta ik laat op. Hierdoor kan het voor sommigen misschien wat veel lijken, maar voor mij is het precies genoeg. Ook realiseerde ik mij bij het schrijven van het artikel dat ik geen foto's heb gemaakt van de minder gezonde dingen die ik heb gegeten deze week. Ze staan alleen wel vermeldt in het dagboek zelf.
Kijk je mee naar wat ik deze week heb gegeten?

Zondag 10 augustus 
Ontbijt: Omdat ik het vannacht laat heb gemaakt begin ik mijn dag rond 12 uur met twee gebakken eieren met champignon en een bakje aardbeien met blauwe bessen. 
Tussendoor eet ik normaal gesproken ook nog iets van fruit maar omdat ik zo laat opstond laat ik dat nu zitten. Als lunch eet ik een 'salade' van komkommer, tomaat, wortel, paprika, citroensap, zout en Italiaanse kruiden. Daarbij eet ik een speltboterham met 30+ komijnekaas. 

Rond vier uur eet ik een wat groter tussendoortje aangezien de lunch niet heel goed vulde. Ik eet één rijstwafel met appelstroop en één met 20+ smeerkaas. Daarnaast eet ik een bakje fruit: één mineola, 1 perzik en een klein handje blauwe bessen. 

Als avondeten hebben mijn ouders geen zin om te koken en besluiten zij Chinees te halen. Ik ben hier niet zo weg van dus maak voor mijzelf een salade. Deze bestaat uit wortel, paprika, tomaat, komkommer, rucola, verschillende soorten pitten (zonnebloem, pijnboom en pompoen), olijven, gerookte kip stukjes en een klein beetje parmezaanse kaas. Daarbij eet ik ook nog twee boterhammen met humus en tomaatjes. 
Later op de avond eet ik nog een klein bakje Alpro Soja perzikyoghurt.

Maandag 11 augustus 
Ik ontbijt met magere kwark met frambozen, aardbeien, blauwe bessen, bramen, chiazaadjes en een klein handje muesli. Daarbij eet ik één mineola.

Als lunch eet ik een tosti met geitenkaas en rucola. Ik had dit nog nooit eerder geprobeerd en het was ietwat flauw, daarom at ik er een beetje ketchup bij. Daarnaast at ik een peer en een paar aardbeitjes. 
Tussendoor at ik een bakje met snoeptomaatjes en worteltjes. Ik ben echt gek op rauwkost!
Als avondeten maakt mijn vader een mix van de nasi van gister met sperzieboontjes en daarnaast los nog een kippenpootje.

's Avonds slaapt er een vriendinnetje bij mij en kijken we films onder het genot van 2 bakjes Ben&Jerry's Peanut butter cup en Blondie brownie. Dit is wel vanuit een grote bak overgeschept in kleine bakjes.
Daarnaast nog een klein handje ongezouten noten. Daarbij drink ik nog twee flesjes Jillz.

Dinsdag 12 augustus
We ontbijten vrij laat met magere kwark + aarbeien en blauwe bessen, chiazaadjes, een beetje muesli en een klein beetje jam. Daarnaast eet ik één perzik.
Ik lunch ook erg laat. Met één boterham met kipfilet en 2 rijstwafels met humus en tomaat.
Later in de middag eet ik nog wat snoeptomaatjes en komkommerstukjes.

Als avondeten eet ik een stukje tonijn met broccoli en één gekookte aardappel.
Later op de avond eet ik een bakje yoghurt en 2 mineola's.
Woensdag 13 augustus
Ik ontbijt met één gebakken ei met champignons, geitenkaas en Italiaanse kruiden. Dit eet ik op een boterham. Daarbij ik een peer en een paar blauwe bessen.
Tussendoor een bakje met wortel, paprika en tomaat.
Ik lunch tussen het winkelen door met een vriendinnetje bij de Hema. Ik kies voor een ham kaas tosti en drink daar bij een ijskoffie.
Tussendoor eet ik een nectarine, een mineola en wat gedroogde abrikozen.

Als avondeten eet ik een vegetarische cordon bleu en bloemkool.
In de avond eet ik één klein zacht broodje met een helft kaas en een helft jam en nog een krentenbol.

Ik drink eigenlijk nooit koffie, dus als ik eens zin heb in een ijskoffie of chai tea latte maak ik hier vaak een uitzondering voor als 1 max. 2 regel. Aangezien ik echt maar één keer in de maand ongeveer zoiets drink. 
Ook had ik een beetje verkeerd gerekend qua koolhydraten, hier kwam ik pas achter aan het eind van de avond. Dus ik had een halve kh te veel op, nou ja kan een keertje gebeuren!


Donderdag 14 augustus
Ontbijt: magere yoghurt met frambozen, bramen, aardbeien, goji bessen en pitten. Daarnaast nog één perzik.
Tussendoor eet ik een bakje meloen.
Als lunch een zacht broodje met salami en twee rijstwafels met een dun laagje pindakaas.
Ik snack met een bakje rauwkost.

Als avondeten maak ik rijst, gehakt, courgette, wortel en champignons in tomatensaus.
Aan het begin van de avond eet ik een cracker met appelstroop en een bakje yoghurt.
Later op de avond vraagt een vriendinnetje of ik langs kom en daar eet ik nog 6 dropjes en drink ik een wijntje.

Normaal gesproken eet ik qua vlees vrijwel nooit salami, ik kies meestal voor minder vette soorten vlees als kipfilet. Aangezien dat op was koos ik voor deze keer voor salami. 

Ik drink hiernaast standaard 8 glazen water of thee. Dit is vaak 2 glazen thee en 6 of 7 glazen water per dag. Dat verschilt wel, maar ik zorg dat ik elke dag genoeg vocht binnenkrijg. 
Ik hoop dat je het leuk vond om te zien wat ik in een (kleine) week eet!