Pagina's

donderdag 17 november 2011

E.L.F beauty encyclopedia


Als jullie What a beauty volgen weten jullie vast wel dat er een paar weken geleden een winactie was waar je the beauty enclyclopedia van E.L.F kon winnen. Ik was een van de gelukkige winnaars en was dan ook heel blij toen het pakketje bezorgd werd! In dit artikel ga ik hem voor jullie reviewen, benieuwd?


De boekjes zitten in een hele leuke 'box' van karton. De box is zwart met roze en grijze letters wat ik persoonlijk alledrie hele mooi kleuren vindt. Er zitten drie boekjes in, waar natuurlijk geen blaadjes maar make-up in zit. Er is een apart boekje voor eyes, lips en face. 



Het gedeelde voor de ogen bestaat uit zes kleurtjes oogschaduw, 2 creamy dingen (ik heb geen idee wat het zijn, cream oogschaduws of eyeliner), een oogpotloodje en applicator. Links staat een handige uitleg hoe en waar je wat moet aanbrengen. 

De kleuren oogschaduw zijn: bruin, zwart, oranje/bruin, roze, geel en wit. Zoals je misschien ziet bij de swatch bevatten de kleuren niet heel veel pigment. De donkerbruine en de zwarte kunnen nog wel vind ik maar van de andere vier komt echt nauwelijks kleur af, erg zonde! 

Dit zijn de eyeliner-achtige dingetjes. Links zie je de roze (bijna niet zichtbaar) en rechts de bruine (ook niet helemaal maar mijn kleurtje. Ik denk dat ik dit niet echt zal gaan gebruiken aangezien het niet helemaal mijn kleurtjes zijn.


Dit is dan wel écht een meevaller, de lipkleuren. Persoonlijk vind ik vooral de licht roze kleurtjes heel mooi. Deze zal ik waarschijnlijk nog wel eens gaan gebruiken. 
Het potloodje (helemaal links) is een bruin/rode kleur. Ik vind het een beetje gek dat ze er wel zo'n kleur lippotlood bij doen maar dat er geen vergelijkbare lipkleur bij zit. 
Ik ben per ongelijk de grote vakjes in het midden vergeten te swatchen, sorry!


Al laatst het gezichtsgedeelte, hierbij horen; twee blushes, twee bronzers en een kwastje. Links die blushes en rechts de bronzers. De eerste blush is een hele zachtroze blush die ik zelf iets te licht vind.
De tweede blush is echt prachtig. Het is een roze peachy kleur met een mooie goude shimmer (die op de foto niet echt overkomt). Erg gepigmenteert maar ik denk dat daar wel mee te werken valt.

Dan over naar de bronzers. De eerste bronzer is echt een hele lichte bronzer, eerder een higlighter dan een bronzer. Wel erg mooi. 
Daarnaast een donkerbruine bronzer die ik echt veel te donker vind. Maar voor mensen met een (wat) donkerdere huid is hij wel geschikt. Ik zie het namelijk al voor me dat ik als bleekscheet met zo'n bronzer op zou lopen. 

Over de lipproducten en de gezichtsproducten ben ik heel erg tevreden, over de oogschaduws ietsje minder. Naast het gebruiken van de make-up producten is het ook een heel leuk accessoir voor op je kamer!

Liefs, Roos.

Wat vind jij van de Beauty Enclyclopdia?