Pagina's

zondag 29 december 2013

BodieBoost dagboek en kookboek

Bijna een jaar geleden ben ik begonnen met BodieBoost. Een lifestyle die je helpt af te vallen in het echte leven. Ik begon hier in januari 2013 mee en was al na ongeveer 7 weken 5 kilo kwijt. Het fijne van BodieBoost is dat je brood mag eten, twee keer in de week mag snoepen en alcohol mag drinken. Je kunt makkelijk uit eten, een dagje weg of op vakantie, alles is heel makkelijk in te plannen qua eten.
Na een tijdje vond ik het lastig om vol te houden, ik miste iets om alles bij te houden. Ik denk dat als je resultaat ook echt kunt zien op foto's en als je elke dag alles wat je eet opschrijft dat je het dan ook langer volhoudt. 

Ik was heel enthousiast toen ik hoorde dat er een BodieBoost dagboek uitkwam en het kookboek is natuurlijk ook heel leuk! In dit artikel laat ik je zien wat je in beide boeken kunt vinden. 
Het dagboek.
In het begin van het boek worden de 4 basisprincipes genoemd, staan de 12 BodieBoost regels en een uitleg over het BodieBoost dagboek. 
Daarna vind je in het boek een paar pagina's die gaan over jou doel. Wat weeg je? Wat is je doel? Hoe ga je dit bereiken?
In het boek kun je 6 weken lang opschrijven wat je die dag hebt gegeten. Je schrijft op wat je eet op elk moment van de dag. Daaronder kun je aankruisen welke productgroepen je hebt gegeten (hoeveel zetmeel, groente enz.). Ook kun je een dankbaarheidslijstje invullen en kun je invullen hoe jou dag ging.
Het dagboek lijkt mij echt heel handig. Elke week maak je een foto van jou lichaam en die plak je in het boek, zo kun je zien hoeveel resultaat je hebt geboekt. Zoals ik al zei miste ik een beetje het bijhouden van alles wat ik at toen ik BodieBoost deed. Met dit boek moet dat helemaal goed komen. Het is makkelijk bij te houden en ik vind het ook fijn dat je kunt aankruisen welke productgroep je hebt gegeten zodat je weet wat je de rest van de dag nog kunt eten.

Het kookboek.
Het kookboek begint met een kort(ere) uitleg over BodieBoost. Fijn voor de mensen die het eerste boek niet hebben, maar om het echt goed te snappen en meer gemotiveerd te raken raad ik je toch aan om ook het eerste boek te kopen. 
Daarna volgt iets wat ik echt heel blij mee ben. De familielijst maar dan uitgebreider! Naast de standaard familielijsten die in het normale BodieBoost boek te vinden zijn staat er naast nog een uitgebreidere lijst met meer producten uit de familie. 
In het boek staan ook vier weekmenu's, dit is denk ik ook voor de mensen die het normale boek niet hebben of voor mensen die graag wat meer weekmenu's willen hebben.
Na de weekmenu's komt het belangrijkste van het boek, hier draait het boek immers om: de recepten! Er zijn recepten te vinden voor ontbijt, lunch, avondeten en ook tussendoortjes. Heel handig! Ik ben namelijk zelf geneigd om vaak hetzelfde te eten. Bij het recept staat een boodschappenlijstje voor alles wat je nodig hebt en staat ook meteen vermeld onder welke familie de producten vallen. 
In het basis BodieBoost boek en in het kookboek staan verhalen van mensen die BodieBoost hebben gedaan en hoe het bij hen verliep. Leuk om te lezen maar ook heel motiverend! 

Wat vind ik van de boeken?
De boeken zijn een fijne uitbreiding op het normale BodieBoost boek. Ik was al heel tevreden over BodieBoost en het boek maar zoals ik al zei miste ik iets om het in bij te houden. Gelukkig is dat er nu en ik kan niet wachten om weer te beginnen. Hopelijk hou ik het nu met het dagboek beter vol, maar dat zal vast wel goed komen! 

Het kookboek vind ik ook een erg leuke toevoeging. Niet een boek wat ik in eerste instantie zelf zou hebben gekocht omdat ik niet zo goed kan koken en er ook niet echt veel interesse in heb. Maar het boek is veel meer dan alleen recepten. Er staan verhalen in en uitgebreidere weekmenu's.
De recepten vind ik ook niet tegenvallen. Het zijn (volgens mij) redelijk makkelijke recepten waar je niet te lang mee bezig bent. Dus daar ga ik er zeker ook een paar van uitproberen! 

Ik zal jullie zeker nog op de hoogte houden van hoe BodieBoost in het nieuwe jaar bij mij verloopt.
Het dagboek kost €4,95 en het kookboek €17,95 en zijn te koop bij o.a. bol.com en verschillende boekenwinkels. 

Ben jij bekend met BodieBoost? Zo nee, lijkt het je wat?