Pagina's

vrijdag 4 november 2011

Quotes van the Notebook.

Hoe vaak ik het wel niet had gehoord: 'Wat heb jij The Notebook nog nooit gezien?!'. Ongeveer een jaar geleden heb ik hem gekeken en echt iedereen had gelijk, wat een prachtige film! En nu zeg ik het zelf: Als je the Notebook nog nooit hebt gezien zorg dan dat je hem gaat kijken. Echt waar, het verhaal is vrij simpel maar de film is zo mooi. Ik moet vrijwel nooit huilen bij films maar hier heb ik toch wel even een paar traantjes weggepikt. Anyway, ik ga jullie een paar van de mooiste quotes delen van deze prachtige film.

Ik begin met een van de mooiste en belangrijkste quotes. Niet alleen is het een mooie quote en gaat het over hun liefde, ik vind het ook een erg belangrijke quote die je in het dagelijks leven ook moet onthouden. Doe wat jij zelf wilt! En doe niet iets wat je vriend(in), ouders, opa en oma noem maar op willen. Het is jou leven en als jij nu een beslissing maakt omdat je moeder het wil (en jij niet) wordt je daar later niet gelukkig mee. Het is even leuk omdat je er iemand blij mee maakt, maar dat is zo afgelopen. 
Even een voorbeeld: mijn moeder wou graag dat ik na de vmbo-t nog de havo ging doen. Ik wou haar niet teleurstellen dus ik zei dat ik dat ook wel wou. Ik durfde echt niet te zeggen dat ik het liever niet wou. Ik heb uiteindelijk  gezegd dat ik veel liever een opleiding op het MBO wou gaan doen. Ze was er zo blij mee dat ik eerlijk had gezegd wat ik nou écht wou! En ik ben hartstikke blij dat ik het heb gezegd, ik ben veel gelukkiger dan dat ik ooit op de havo was geworden.
Oeps, sorry voor het lange verhaal!


Deze is niet per se mooi, maar ik vind het gewoon erg leuk. Dit is namelijk een leuk moment in de film.



'I love you. I am who I am because of you. You are every reason, every hope and every dream i've ever had. And no matter what happens to us in the future, everyday we are together is the greatest day of my life. I will always be yours.'



'You are, and always have been, my dream.'

Dit waren de quotes, ze zijn mooi hè?
Ik hoop dat jullie allemaal ooit zo'n mooie liefde mogen hebben als Allie en Noah.

Liefs, Roos.