Pagina's

maandag 6 juni 2011

Heleen van der Kamp - blond 15

Vandaag ga ik jullie wat vertellen over een boek wat ik al een tijdje terug gelezen heb. Normaal lees ik vooral Romans. Dit boek is ook wel een roman, maar dan een misdaad roman. Als je het leuk vind om meer over het boek te weten te komen, lees dan vooral verder.

Dit is de voorkant van het boek. Ik vind het echt een mooie voorkant, roze enzo dat vind ik wel leuk. Ook vond ik de titel leuk. Ik heb dit boek namelijk gekregen op mijn 15e verjaardag, en ik ben blond. Dus dat was wel toepasselijk.

Ik zal even beginnen met de tekst van de achterkant. Het boek is namelijk best moeilijk te beschrijven omdat er heel veel in gebeurd. Maar ik zal dus is de tekst van de achterkant op schrijven:

Blond. Vijftien. Dood.
Rechercheur Britt Franken is geschokt door de aanblik van het jonge, levenloze meisje in het Vondelpark. Het slachtoffer is op brute wijze vermoord. Gescalpeerd.
Britt is vastbesloten de moordenaar te vinden, maar haar onderzoek wordt bemoeilijkt door de media, die er vanaf het begin bovenop zit. Toch komt de echte tegenstand uit een onverwachte hoek...

Blond 15 is een snelle, eigentijdse misdaadthriller die actuele thema's raakt, zoals e rol van de media in een misdaadzaak en het gevaar dat kan schuilen in het gebruik van socialenetwerksites.

Dat was dus de beschrijving van de achterkant. Nu zal ik het uit mezelf vertellen, en ik zal proberen zo weinig mogelijk te verklappen aan jullie:

In het vondelpark word een dood meisje gevonden, gescalpeerd. Een paar jaar eerder, is er op dezelfde manier ook een meisje vermoord. Rechercheur Britt Franken wordt op de zaak gezet. Voor haar is het extra belangrijk om de dader te vinden omdat ze zelf een dochter heeft van dezelfde leeftijd als de dode meisjes.

Oké sorry, dit is eigenlijk alles wat ik kan vertellen, en dat is ook wat op de achterkant staat. Maar het is zo dat er veel gebeurt in het boek, en als ik nog meer ga vertellen dan weten jullie al dingen die nog helemaal niet leuk zijn om te weten, ik verklap dan te veel.

Dit is de achterkant van het boek.

In het boek krijg je te maken met verschillende personages. Het verhaal krijg je ook vanuit verschillende mesnen te zien. Dus de ene keer van uit Britt (de rechercheur), de andere keer vanuit haar dochter, vanuit de dader noem zo maar op. Dat vind ik erg leuk aan het boek, zo leer je namelijk meerdere personages 'kennen'.
Ik vind het boek ook erg orgineel. Omdat het helemaal niet zo afloopt zoals je eigenlijk had verwacht. Er gebeuren allemaal dingen, en dat zorgt er voor dat je echt de neiging hebt om het boek in een keer uit te lezen. Het is ook een erg spannend boek, het is niet al te moeilijk geschreven en het is leuk geschreven.

Dit boek heeft 166 bladzijdes. Hij kost volgens mij 10 euro op bol.com.
O trouwens, wat wel handig is om er bij te zeggen, het heeft een open einde. Dus ik denk dat er wel een vervolg op is, of nog komt.


Lijkt jullie dit een leuk boek?
xxxx.