Pagina's

zondag 17 augustus 2014

What's on my iPad?

Mijn iPad.. Ik weet echt niet meer wat ik zonder moet. Blogs lezen, aantekeningen maken, dingen opzoeken, spelletjes doen, noem maar op.. Ik vind het altijd erg leuk om te zien wat anderen op hun iPad/iPhone hebben staan en om nieuwe apps te ontdekken. Het leek mij leuk om te delen wat ik allemaal op mijn iPad heb staan en wat mijn favoriete apps zijn!
Ik heb de iPad mini nu bijna een jaar. In dit jaar heb ik veel apps gedownload en er ook weer veel weggedaan. Er komen regelmatig nieuwe apps bij, maar ik heb zo ook mijn favoriete apps die ik niet zo gauw weg zal doen. Alle apps heb ik onderverdeeld in kopjes zodat ik ze goed terug kan vinden en dat mijn iPad niet zo rommelig is. Mijn standaard apps laat ik niet zien, die staan standaard op de iPad en die gebruik ik eigenlijk vrijwel nooit.





Het eerste mapje is het mapje Games. Spreekt voor zich, hier staan al mijn spelletjes in. Ik speel niet zo heel veel games, maar als ik ergens moet wachten en ik heb geen internet vind ik het altijd wel fijn om te doen.
Ik heb de spelletjes: Candy Crush, Subway Surf, Shooter, Sudoku, Fruit Ninja, Pic-a-pix en Magic Piano. Sudoku en Pic-a-pix zijn puzzels, waar ik altijd erg van houd. De rest zijn meer echt games. Mijn favorieten zijn: Sudoku, Subway Surfers en Shooter.

Sociaal is mijn tweede mapje, hierin staan al mijn social media apps. Dit is het mapje wat ik het meest gebruik. De apps die hierin staan zijn: Tumblr, Twitter, Facebook, Instagram, Fashiolista en Bloglovin'. Twitter gebruik ik vrijwel nooit en de Fashiolista app werkt niet altijd even goed, dus gebruik ik ook minder. De andere vier zijn allemaal favoriet en gebruik ik dagelijks. Op Tumblr kun je mij trouwens volgen als je dat wilt, mijn naam is: Travellovefaith.

In het mapje Lifestyle staan al mijn apps die ik nergens anders bij vond passen. Reclamefolder waar alle reclamefolders van die week staan verzameld. Heel handig aangezien wij geen folders meer in de brievenbus krijgen. Evernote is een hele handige soort Word app, die ik gebruik om dingen op uit te typen. Close-up is een van mijn favoriete apps. Je maakt elke dag een foto van jezelf in dezelfde positie. Deze beelden worden dan achter elkaar gezet en zo kun je uiteindelijk een filmpje afspelen met al je foto's achter elkaar. Heel leuk om te zien hoeveel je dan veranderd.
QR reader en Calculator spreken denk ik wel voor zich.

Onder het mapje Music staan als vanzelfsprekend mijn muziek gerelateerde apps. Als eerst de 538 app. Ik luister graag naar Juize, vooral bij het opmaken in de ochtend. Jammer genoeg stoort de app vaak en valt hij regelmatig weg. Hierdoor gebruik ik hem niet zo veel meer..
De YouTube app spreekt voor zich. Ik kijk het meest filmpjes op mijn iPad, van al mijn abonnementen. Foxtube is een app die ik heel veel gebruik. Je hebt hier een zoekfunctie op en zo kun je, als je internet hebt, alle video's vinden die je maar wilt. Deze kun je dan downloaden en eventueel in zelfgemaakte afspeellijsten plaatsen. De filmpjes kun je dan altijd en overal bekijken, ook zonder internet. Ik gebruik dit voor workout filmpjes, zodat ze niet tijdens een workout vastlopen en voor muziek, voor onderweg.

Ik heb nu even een jaar geen School meer. Maar in dit mapje staat een verwijzing naar de dienstregeling van de bus naar werk en Google Drive. Hier kun je bestanden op downloaden en deze kun je dan, als je internet hebt, overal bekijken op je Google account. Heel handig.

Tv. Hierop kijk ik mijn series via de Netflix app. Mijn beeld is wat klein af en toe om series op te kijken, maar de app zelf werkt prima! Daarnaast RTL XL die ik maar zelden gebruik.

Dan het mapje Sport. Hierin staat de Womanshealth app, hier worden korte artikels op geplaatst, maar ik moet toegeven dat ik die bijna nooit lees. De Nike training club app heeft hele handige en duidelijke workouts. Ik doe persoonlijk liever een YouTube workout, maar deze app is wel handig om te hebben. Timer gebruik ik tijdens het hoelahoopen, zo een zit er niet standaard op mijn iPad. Weight control is een simpele app die jouw BMI berekend. Heb ik eens in de zoveel tijd even nodig, daarom staat hij ertussen.

Daarnaast nog los de Bankieren en Weeronline app, die spreken voor zich. Pocket is een app waarop je artikelen kun opslaan die je later nog een keer wil lezen zodat je ze niet vergeet. Handig, maar ik heb hem tot nu toe nog niet zo heel veel gebruikt.

Ik hoop dat je het leuk vond om te zien wat er allemaal op mijn iPad staat. Heb jij nog tips voor mij voor handige of leuke apps?