Pagina's

vrijdag 3 oktober 2014

Thee collectie & favorieten

Tea. Tee. Thè. Thee. Ik hou van thee. Vooral op koude regenachtige herfst en winter dagen voelt het als een warm bad, maar dan in je buik! Nu drink ik het hele jaar door thee, maar in de herfst en winter nóg meer. En laat het nou bijna herfst zijn! 
Daarom leek het mij wel leuk om mijn theecollectie en favorieten met je te delen, zodat jij staande in de supermarkt voor het grote schap vol met thee misschien een beetje beter weet welke thee je moet kiezen. 
Dit is de doos waar ik al mijn thee in bewaar, eerst stond het los in de kast. Maar daardoor leek het zo veel dat ik er van mijn vader écht geen thee meer bij mocht kopen. Nu lijkt het iets minder waardoor ik weer een excuus heb om theeën te kopen! Deze theedoos is trouwens van de Xenos, ik vond 'm zo leuk!

Dit is alle thee die in de doos zit. In de kelder staan nog wat back-ups, zo kom ik nooit zonder te zitten!
1. Dit is de Clipper organic chai green tea. Ik drink liever geen zwarte thee, of in ieder geval zoveel mogelijk groene en witte thee. Nu ben ik écht gek op Chai tea en Chai tea latte, dus deze kon niet missen in mijn thee collectie.
2. Dan de Zonnatura kamille thee. Deze zit er vooral in voor mijn moeder, die drinkt alleen maar kamille thee. Ik vind hem ook wel lekker, maar kies vaker voor iets anders.
3. Pickwick herbal goodness weerstand thee. Ik ben gek op de herbal goodness theeën van Pickwick. Deze drink ik als mijn weerstand wat minder is, of het echt werkt weet ik niet. Maar je kunt het altijd proberen en daarnaast is hij erg lekker!

4. Helemaal links ligt de Ceylon green tea van Dilmah. Ik kende dit merk nog helemaal niet, maar het was in de aanbieding laatst. Ik vind het erg lekkere thee!
5. Dan een thee van mijn moeder die ik nog nooit geprobeerd heb. Bergkräuter tee van Alnatura, gekocht in Duitsland.
6. Dan van Pickwick de Winter glow thee. Dit is geen persoonlijke favoriet van mij en zou ik zelf ook nooit gekocht hebben. Er zit sinaasappel in, wat ik normaal gesproken heel lekker vind in thee. Maar in combinatie met de specerijen vind ik hem nét wat te zwaar en zoet.

Dit rijtje is een beetje saai zoals je ziet! Allemaal thee zonder een verpakking. 
7. In dit vakje zitten nog drie zakjes Lipton Andalusia thee die over waren. Deze thee vind ik helemaal niet verkeerd, maar drink ik maar héél af en toe. 
8. Dan nog een keer Alnatura thee, maar dan enkel Kräuter tee zonder berg. Géén idee wat dit voor thee is!
9. Het laatste vakje is een beetje omgedoopt tot dump vakje. Hierin zitten alle zakjes waar er nog maar één of twee van over waren. Onder andere Detox thee van Jacob Hooy en Ideaal gewicht van Zonnatura.

Dan wilde ik nog even deze thee laten zien die los in de kast staat. Dit is de Sleepytime decaf green tea van Celestal. Dit is echt een favoriet van mij, groene thee met een jasmijn en citroen smaakje. Deze drink ik regelmatig voor het slapen.

Naast de sleepytime thee, zijn deze drie ook favorieten van mij. De Clipper en Dilmah thee zijn gewoon bij o.a. Albert Heijn te koop en zijn beide groene thee. 
De Detox thee van Jacob Hooy kun je o.a. bij De Tuinen kopen!

Hopelijk vond je het leuk om te zien welke soorten thee ik allemaal heb en welke mijn favorieten zijn! Wat is jou favoriete thee?