woensdag 1 oktober 2014

Mijn eetdagboek | Nr. 2 werkweek

Al eerder liet ik jullie mijn eetdagboek zien van wat ik at in een vrije week. Afgelopen week heb ik weer een hele week voor jullie bijgehouden wat ik at! Dit was een korte werkweek, waarop ik twee en een halve dag werkte. Hierdoor is mijn eetpatroon net iets anders als op dagen dat ik vrij heb.


Maandag 22 september
Vandaag moest ik 3 uurtjes werken, later in de middag. Ik ontbeet met 2 roereieren met champignons. Daarbij at ik een appel.
Tussen mijn ontbijt en lunch at ik een paar worteltjes.

Wij hadden nog van die zachte bolletjes liggen. Normaal eet ik die niet, maar we hadden er zo veel dat ik het ook zonde vond om ze over datum te laten gaan. Ik maakte er een met kaas en pesto, en een met geitenkaas en rucola voor lunch. Deze deed ik onder de tosti-ijzer. Omdat ik pas later op de dag weer wat kon eten, at ik nog wat aardbeien en stukjes meloen erbij.

Toen ik om half zeven thuis kwam van werk stond het avondeten al voor mij klaar. Ik at een halve aardappel en sperziebonen gemengd met baconreepjes. Direct daarna at ik een bakje soja yoghurt.
Later op de avond at ik twee dunne Wasa crackers en een bakje rauwkost.
Dinsdag 23 september
Deze dag was ik de hele dag werken. Ik begon de dag met Griekse yoghurt met blauwe bessen, frambozen, een heel klein beetje muesli, chiazaad en aardbeien. Daarnaast at ik een paar druiven.
Rond half elf at ik mijn tussendoortje. Vandaag was dat een peer.

Op een lange werkdag lunch ik gewoon op werk, wat meestal twee boterhammen met simpel beleg zijn. Vandaag at ik twee boterhammen met kipfilet.
Als avondeten at ik weer ongeveer een halve aardappel, broccoli en twee kleine kippenpootjes.

Later op de avond at ik weer een bakje soja yoghurt. Nóg iets later at ik twee dunne plakjes peperkoek en een bakje rauwkost.

Bij Bodieboost is het erg belangrijk dat jij je aan je porties houdt op een dag. Dus dat je niet te veel eet, maar ook niet te weinig. Op sommige dagen komt het voor dat ik niet aan eten toe kom, bijvoorbeeld doordat het in de middag druk is op werk waardoor daar geen tijd voor is. Dit eten haal ik dan in de avond in. Daarom eet ik na het avondeten soms nog wat meer.

Woensdag 24 september
Ik was vrij vandaag, lekker een lui dagje! Voor de afwisseling ontbeet ik met één boterham met kaas en twee mineola's. Tussendoor at ik een bakje kwark yoghurt van Arla.

Als lunch at ik vier rijstwafels. Één met amandelboter, één met zalm, één met appelstroop en één met hagelslag. De snack van deze middag was een rode paprika.

Het avondeten was een klein beetje spaghetti met tomatensaus, prei en gehakt.
Later op de avond at ik nog een peer en een paar dropjes.

Hagelslag eet ik vrijwel nooit, maar ik had er vandaag zin in en paste de 1 max. 2 regel erop toe. 

Donderdag 25 september
Ook vandaag werkte ik weer een hele dag. Ik ontbeet met bosbessen soja yoghurt met wat chia zaad. Daarbij at ik een bakje met druiven, aardbeien, frambozen en blauwe bessen.
Als snack at ik een appel.

De lunch was weer erg simpel. Twee boterhammen met kaas en één boterham met een plakje kipfilet.
Als avondeten at ik één aardappel, rode kool en rode bieten en een worstje.

Later op de avond at ik wat tomaatjes. Ook nam ik één hand chocolade nootjes van de markt en een blokje chocola!

Vrijdag 26 september
Het ontbijt van vandaag waren 2 gebakken eieren en een peer.
Tussendoor at ik twee mineola's.

Als lunch at ik weer eens wat anders. Namelijk een wrap met feta, sla, olijven en pesto. Heel lekker!
En tussendoor een rode paprika.

Het avondeten was een spiesje lamskebab, met gebakken aardappeltjes en salade.
's Avonds at ik nog een breaker. En later op de avond nog wat snoepjes en een rijstwafel met appelstroop.

Zaterdag 27 september
Als ontbijt at ik magere yoghurt met muesli, chiazaad, appel en kaneel.
Tussendoor nam ik een bakje soja yoghurt.

De lunch vandaag was een broodje met zalm. Een broodhelft met pindakaas en een broodhelft met appelstroop.
Als snack worteltjes en tomaatjes.

Het avondeten vandaag was rijst, sperziebonen en een kippenpootje.
Snack was een peer en wat gedroogde mango stukjes.

Zondag 28 september
Ik ontbeet met magere yoghurt met mango, blauwe bessen, chiazaad en muesli. Daarbij at ik de rest van de mango die niet in de yoghurt zat.
Als snack komkommer en worteltjes.

Lunch was een boterham met geitenkaas, een rijstwafel met hüttenkäse en een rijstwafel met appelstroop.
Tussendoor 2 dropjes, een handje amandelen en 4 kleine cinnamonrol stukjes.

Avondeten was vandaag een aardappel, bloemkool en zalm.
Als snack at ik nog één kleine appel en een mineola.

Deze middag ging ik naar de Ikea en daarvoor nog langs mijn opa en oma. Natuurlijk hadden we niets van eten meegenomen en zat ik bij mijn opa en oma nog vol van de lunch. In de auto terug at ik dus maar wat cinnamonrol stukjes en een handje amandelen, want die hadden we bij de Ikea gekocht..
Qua snoepen was dit niet zo'n goede week. Ik mag van mijzelf twee keer per week iets van snoep nemen. Jammer genoeg was dat deze week wel een stuk of vier keer.. 
Toch hoop ik dat jullie het leuk vonden om weer een eetdagboek van mij te lezen!

Hoe vaak snoep jij in de week? En, let jij hier bewust op?