Pagina's

woensdag 15 oktober 2014

Mijn parfumcollectie

Welke geuren je lekker vindt is iets heel persoonlijks. De ene houd van zwaardere parfums, terwijl de ander helemaal gek is op lichte bloemenparfums. Ikzelf ben iemand die gek is op bloemige en fruitige geuren. Fruitige geuren komen voornamelijk terug in mijn lichaamsverzorging en de bloemige geuren in mijn parfums.

Mijn parfums hebben allerlei verschillende plekken gehad. Op dit moment staan ze op een plateau op mijn beautykast. Er staan hier volle en lege flesjes tussen. Ik heb twee parfums een tijd geleden opgemaakt en ik vind dat zulke lekkere parfums dat ik ze toch bij mijn parfums wil laten staan.
Ik begin met mijn favoriete parfums, namelijk de parfums van Marc Jacobs. De schattige flesjes zijn helemaal mijn ding en ook op de bloemige geurtjes ben ik echt gek!

Daisy Dream
Deze kreeg ik voor mijn afgelopen verjaardag. Het is Marc Jacobs' nieuwste parfum. Een eau de toilette van 50 ml. De verpakking van Daisy Dream is anders dan de andere MJ parfums, de meeste flesjes hebben er echt bloemen uitsteken terwijl ze er bij deze parfum als het ware op zijn geplakt. Toch vind ik het een heel mooi flesje en de geur is licht, heerlijk en draagbaar.

Oh, Lola!
Dit is een eau de parfum spray en bevat 30 ml. De flacon is echt heel roze en girly, daar hou ik persoonlijk wel van! Ik ben niet zo goed in geuren beschrijven, maar ook dit is weer een bloemige geur en niet al te zwaar. Ook weer een parfum die ik graag draag.

Daisy
Dan de originele Daisy, in een (geloof ik) Limited Edition flesje. Dit is ook een eau de parfum spray van 50 ml. Ik vind dat de kleuren van dit flesje zo mooi zijn gecombineerd! Zwart, fel roze en goud, prachtig! Daarnaast is Daisy ook gewoon de beste geur ever, of dat nou de orginele is, Daisy Dream of Daisy eau so fresh. Love them all!

Dot
Het schattige flesje van Dot is lief, maar een stuk minder schattig dan mijn andere Marc Jacobs parfums. Dot is eigenlijk een geur die ik persoonlijk wat minder vaak pak. Als ik mijn andere drie geurtjes ruik, dan ruik ik typisch Roos. Maar bij Dot heb ik dat niet zo. Ik vind het geen verkeerde geur hoor, helemaal niet, maar ik pak hem gewoon wat minder dan de andere drie!

Dior J'adore
Ik heb deze overgenomen van mijn moeder, zij gebruikte hem niet zo veel meer. Er zit nog maar een klein beetje in. Ik vind dit een fijne geur, maar niet heel speciaal. Als ik hem op heb gemaakt zal ik deze waarschijnlijk ook niet gaan kopen.

Lotus parfum
Dit is een hele speciale parfum voor mij. Welk merk het is weet ik verder niet, er staat wel R expo onder, meer weet ik niet. Deze parfum kreeg ik afgelopen kerst van mijn oma, die inmiddels jammer genoeg overleden is. Zij betekende heel veel voor mij en elke keer als ik deze parfum ruik denk ik aan haar. Daarnaast vind ik het flesje ook heel erg mooi!

The body shop Satsuma body mist
Wat ben ik toch dol op de geuren van de body shop! Naast Moringa, Blueberry en mango is Satsuma mijn favoriete geur. Jammer genoeg reageert mijn huid op deze spray en kon ik hem niet als body mist gebruiken. Als ik hem als parfum gebruik kan mijn huid er gelukkig wel goed tegen.

Bruno Banani made for women
Toen ik deze parfum een paar jaar geleden kocht vond ik hem echt heel lekker! Nu een paar jaar later vind ik hem mierzoet en is het écht niet mijn ding. Ook vind ik het flesje erg goedkoop, vandaar dat hij ook in mijn kast staat en niet op mijn plateau.

Dan als laatste nog mijn mini parfums

Davidoff Cool water
Dit flesje verkochten ze een paar jaar geleden voor tien euro bij de Douglas. Ik, als middelbare scholier die nog te jong was voor een baantje en moest leven op zakgeld, wilde hier wel tien euro voor neertellen. Ik heb hem toen erg veel gebruikt, nu gebruik ik hem niet meer zo veel.

Zara
Er staat geen naam op deze parfum en het doosje heb ik geloof ik ook niet meer. Er zit 7,5 ml in het flesje en het is een eau de parfum.
Deze parfum kocht ik voor mijn vakantie, afgelopen zomer, naar Sicilië. Het flesje doet mij een beetje aan Daisy denken en ook het geurtje heeft er wel iets van weg.

Yves Rocher Mango & Passion Fruit LE
Elke zomer vind ik het fijn om een nieuw klein parfummetje te kopen die symbool staat voor die vakantie. Het jaar hiervoor toen ik naar Griekenland ging, kocht ik dit kleine LE flesje van Yves Rocher. Ik ben gek op mango en de geur ervan.

Dat waren al mijn parfums! Wat is jouw favoriete parfum?