Pagina's

vrijdag 24 oktober 2014

Kookboeken

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo'n held ben in de keuken. Simpele afbakbroodjes laat ik regelmatig net iets te lang in de oven zitten en ook qua originaliteit van recepten ben ik niet zo heel goed. Misschien heeft dat laatste er ook wel mee te maken dat ik een hele makkelijke eter ben en ik na tien keer dezelfde salade gegeten te hebben er nog niet op uitgekeken ben.
Toch vind ik, ondanks dat ik het dus niet zo héél goed kan, koken heel erg leuk! Ook het ontdekken van nieuwe recepten of een gezonde versie van iets ongezonds vinden kan mij heel blij maken.
Door de jaren heen heb ik ook een aantal kookboeken verzameld. Wij hebben er nog veel meer in de kast staan, maar dit zijn echt degene die van mijzelf zijn. Kijk je mee?

(H)eerlijk - Gwyneth Paltrow & Julia Turshen
Dit prachtige boek had ik al een hele tijd op het oog. Toen hij bij Bol voor €15,- in de aanbieding was hoefde ik ook geen seconde na te denken en was hij meteen besteld! 
De foto's in het boek vind ik écht prachtig. Niet alleen de foto's van het eten, maar ook de foto's van Gwyneth, haar kinderen enz. zijn heel erg leuk om te zien en geeft het echt een persoonlijke touch
Het enige jammere aan het boek vind ik dat er bij de meeste recepten geen foto staat en dat veel ingrediënten moeilijk te vinden zijn in de winkel. Daardoor maak ik toch minder snel iets. 

Is voor €24,95 te koop op o.a. Bol.com

Ik ben vergeten een foto van de voorkant te maken, oeps!
Powerfood - Rens Kroes
Wie kent dit boek nog niet? Ik denk dat er bijna geen mensen zijn die er nog niet over gehoord hebben, het boek heeft de laatste tijd veel aandacht gekregen. En terecht, wat een heerlijk boek is dit! Naast dat de foto's prachtig zijn, staan er veel lekkere, gezonde en bijzondere recepten in. Heel fijn dat Rens gezonde(re) versies heeft bedacht voor dingen die zó heerlijk maar ook zó ongezond zijn, zoals bijvoorbeeld oreo's. 
De ingrediënten zijn makkelijk verkrijgbaar en ook staat er achterin het boek een lijst met alle ingrediënten, wat ze bevatten en waar ze goed voor zijn. Er staan veel recepten in dit boek die ik maar al te graag wil proberen!

Dit boek kost €19,99.

Koken met kinderen - Linda Collister
Huh? Wat moet ik nou als 19 jarig meisje met een kookboek voor kinderen. Ik heb deze inmiddels al heel wat jaartjes, maar daarnaast is het ook voor volwassenen een heel fijn kookboek! Ik heb hem als kind veel gebruikt er staan namelijk makkelijke(re) recepten in die voor kinderen ook goed te volgen zijn. Er staan recepten in voor lekkere brownies, heerlijke broodjes, couscous salades en nog veel meer. 
Ook voor volwassenen en jongeren een heerlijk kookboek!

Op Bol is hij vanaf €5,00 tweedehands te koop.

Charlotte Willems - Bodieboost / Bodieboost kookboek / Bodieboost Bikini boost
Ook liggen mijn Bodieboost boeken erbij. Bodieboost heeft mijn leefstijl zo positief veranderd en ik ben ook helemaal gek op de boeken. De leefstijl zit al helemaal in mijn hoofd en ik pak te boeken dan ook niet zo héél vaak meer, maar voor een lekker recept of inspiratie voor een dagmenu kijk ik er zeker nog wel in!

Een tijd geleden schreef ik een review over het kookboek en dagboek van Bodieboost. Grappig om terug te lezen dat ik toen koken helemaal niet zo leuk vond. Terwijl ik, nu ik mij er meer in verdiep, het erg leuk vind om te doen!

Het basisboek van Bodieboost kost €14,95. Het Bodieboost kookboek kost 17,95. En Bikini boost kost €16,95. 

De smaak van december - Albert Heijn
December, wat een heerlijke maand is dat toch. Vol met fijne feesten en gezelligheid. Dit boek staat vol met verschillende recepten voor sinterklaas, kerst, oud & nieuw en drie koningen. 
Heerlijke zoetigheden zoals brownies, pepernoten en merengue. Maar ook de klassieke erwtensoep die niet kan missen in de winter en andere heerlijke maaltijden, voor bijvoorbeeld je kerstdiner. 
Als het weer december is, of bijna december, of misschien nog nét iets eerder, pak ik dit leuke boek er zeker weet bij. 


Heb jij veel kookboeken? Wat is jouw favoriet?