Pagina's

woensdag 17 september 2014

Essence stay all day concealer

Al jaren gebruik ik deze concealer van Essence. Nu heb ik ook nog niet veel verschillende concealers geprobeerd, deze werkt namelijk nog steeds prima voor mij. Het leek mij wel eens tijd om een review te schrijven over deze concealer. 

De concealer is er in twee, lichte, kleuren. 10 natural beige en 20 soft beige. Zoals je op het stickertje al ziet heeft 10 een gele ondertoon en 20 een roze ondertoon. Dit zijn de enige twee kleuren die zij van deze concealer in het assortiment hebben. Natuurlijk mag een concealer lichter zijn dan de kleur van je foundation en huid, maar voor getinte meisjes zit er waarschijnlijk geen goede kleur tussen. 
De applicator is hetzelfde als bij een lipgloss. Ik vind dit persoonlijk erg fijn werken, je kunt makkelijk overal bijkomen, ook in de kleine hoekjes. De concealer heeft een dunne substantie waardoor hij erg geschikt is voor onder de ogen. Op deze manier gaat hij niet in lijntjes zitten en kun je hem makkelijk in de huid blenden. 

Dit zijn mijn ogen zonder concealer.
Mijn ogen met concealer.

Zoals je ziet blijf je er na het aanbrengen van de concealer nog een paarsige gloed doorheen zien. De dekking is dus niet compleet, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg. Als je bijvoorbeeld naar mijn binnenste ooghoeken kijkt, zie je dat het daar na het aanbrengen van de concealer stukken minder donker is.

Door de dag heen vervaagd hij wel wat meer. Maar als ik aan het einde van de dag mijn make-up eraf haal, haal ik er daarbij ook nog wat concealer van af. 

Pluspunten:
  • De prijs
  • Makkelijk verkrijgbaar
  • Fijne applicator
  • Medium dekking
  • Blend mooi in de huid

Minpunten:
  • Er zijn maar twee kleuren, dus hij is niet geschikt voor de getinte en donkere huid
  • Als je op zoek bent naar een zware dekking dan is deze waarschijnlijk niet geschikt voor jou
De Essence stay all day concealer is voor €2,59 te koop bij o.a. Kruidvat.

Welke concealer gebruik jij op het moment?