donderdag 19 mei 2011

Waar is eten nog meer goed voor?

In fruit en groenten zitten veel dingen die goed voor je zijn, bijvoorbeeld vitamines. Maar eten is ook goed voor dingen als wallen en puistjes. Heb jij vaak last van puistjes en wil je weten welk eten de puistjes verminderd? Of zijn er andere dingen waarvan je graag wil weten wat je er tegen kunt doen?

Acne:
Als je veel last hebt van acne en puistjes, probeer dan eens aardbeien. Aardbeien blokkeren de enzymen die pukkels veroorzaken. Ook nog iets anders waar aarbeien handig voor zijn: ze bleken de tanden!
Ook oesters zijn goed tegen acne, ze bevatten veel zink en dat werkt prima tegen onstekingen.

Dof haar:
Hier tegen helpen: zwavelrijke mierikswortel, veenbessen en frambozen.

Droge huid:
Een droge huid is natuurlijk heel vervelend. Al die velletjes en overal schrale plekjes. Het is heel goed om advocado te eten, advocado bevat veel vitamine E, en dat is goed voor je huid.
                          
                            


Kringen:
Last van donkere kringen onder je ogen? Spinazie werkt goed tegen wallen. Het helpt de stoffen af te voeren die de donkere kringen veroorzaken.

Onrustige huid:
Rode peper (sambal) bevat veel (infectieremmer) vitamine A.

Verbranden:
Als je snel verbrand dan is het goed om tomaten te eten. Tomaten verhogen ook nog eens de collageenproductie (Collageen zorgt voor stevigheid en elasticiteit van de huid).

Spataderen:
Druiven, rode wijn en thee versterken de vaatjes.

Uitvallend haar:
Ik denk dat veel mensen hier wel last van hebben. Sommige wat meer dan de ander. Dingen die ervoor zorgen dat je haar minder snel uitvalt zijn: gevogelte, tonijn en bonen (ze helpen keratine aan te maken, wat je haar een boost geeft).

Wallen:
Asperges en selderij, dat helpt vocht af te voeren.

Zwakke nagels:
Boerenkool, tuinkers en spruitjes.


Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en dat jullie er wat aan hebben!
xxxx.


informatie van het artikel: internet en tijdschriften)